Az államtitkár kijelentette, hogy az önkormányzatok egyik legfontosabb feladatának a helyi tömegközlekedés finanszírozását tartja, és a jogszabályok is az ő feladatukként jelölik meg a tömegközlekedés biztosítását, írja a hvg. Ezt egyértelműsíteni is szeretnék, ezért foglalják törvénybe. Ha ezután marad pénz, a fennmaradó összeget lehet másra költeni, mondta Tuzson. Ez a „másra” a Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes nevében benyújtott javaslat szerint „különösen a települési önkormányzat képviselő-testületének hatáskörébe tartozó szociális ellátások finanszírozása” lehet.
Dunaharaszti költségvetésében ebben az esztendőben: közel 3 milliárd forintos (ez a friss előirányzat szerint pontosan: 2.987.618.244 Ft.) iparűzési adó bevétel szerepel.
A város közösségi közlekedését a Ventona Trans Kft. biztosítja, amelyet közbeszerzésen nyert el, még 2013-ban. A szolgáltatásért a város havi 6 millió forintot fizet ki (72 millió forint /év), és erre jön rá a jegybevétel, valamint az állami támogatás.
Az iparűzési adóbevételekre gyakran támaszkodik az önkormányzat. Ha valamihez pénz kell, akkor ez egy jó forrás. Például a frissen megszavazott jégpálya 23 millió forintos költségéből ebben az évben 10 millió forintot az „iparűzési adóbevételi előirányzat emelésével” teremtettek elő. Hogy ez a jövőben is így maradhat-e, az a törvénytervezet részleteinek megismerésekor, és annak elfogadása után derül ki.
(kormány.hu – dho)