Az Állami Számvevőszék frissen nyilvánosságra hozott jelentése szerint „Dunaharaszti Város Önkormányzatánál a monitoring rendszer kialakítása nem volt szabályszerű, mivel a Dunaharaszti Polgármesteri Hivatal nem rendelkezett a jogszabály szerinti, a belső kontrollrendszerének minőségét értékelő, vezetői nyilatkozattal.”
Kifogásolja a jelentés azt is, hogy az önkormányzatnak nem volt adatvédelmi és adatbiztonsági szabályzata, így az információs és kommunikációs rendszer nem szabályszerűen működött, sőt nem voltak biztosítottak az adatok jogosulatlan hozzáféréstől, változtatásától való védelmének szabályai. Magyarul, hiányolták a szabályos úgynevezett „Adatkezelési szabályzatot” és a hozzá kapcsolódó dokumentumokat.
A jelentében szerepel az is, hogy a korrupció elleni védelemre szolgáló úgynevezett „integritási kontrollok” kiépítése és működtetése nem volt megfelelő.
Megjelenik az iratban az is, hogy az Önkormányzat nem biztosította az államháztartás pénzeszközeivel és a nemzeti vagyonnal történő gazdaságos, hatékony és eredményes gazdálkodás mérésének lehetőségét.
Kijelentik azt is, hogy Dunaharaszti Város Önkormányzata szabályszerű kontrollkörnyezetben működött, a kontrolltevékenységeket szabályszerűen végezték, az integrált kockázatkezelési rendszer kialakítása és működtetése szabályszerű volt. Azaz, alapvetően jól működnek az ellenőrzési funkciók a városházán.
Az Állami Számvevőszék Dunaharaszti Város jegyzőjének 30 napot adott egy ütemterv elkészítésére, amely az adatvédelmi és adatbiztonsági szabályzat, valamint a jövőre nézve a belső kontrollrendszer minőségéről szóló nyilatkozat elkészítéséről szól. Információink szerint ez az intézkedési ütemterv sürgősségi előterjesztésként szerepel a képviselő-testület november 11-i napirendjén.
A teljes számvevőszéki jelentés itt érhető el.