A Rendészeti Iroda keretein belül működik majd – hivatalosan február elsejétől – a Közterület-felügyelet és a Városi Térfigyelő Kamerarendszer. A Rendészeti Iroda megalakításáról, és annak élére egy vezető kinevezéséről még december 12-i ülésén döntött a képviselő testület. Az ezt megalapozó előterjesztésről itt írtunk.
A legutóbbi képviselő-testületi ülésre készített tájékoztató szerint az iroda vezetésével a polgármester egy több évtizedes rendészeti és vagyonvédelmi múlttal rendelkező szakembert bízott meg, Mátyás József személyében.
A koncepcióban kifejtik, hogy Dunaharaszti egyre növekszik, azaz nő a beépítettség, a lélekszám, az iparterület nagysága és ezzel együtt emelkedik azok száma is, akik a környező vagy kissé távolabbi településekről ide járnak dolgozni. Mindez pedig a köz- és vagyonbiztonság megerősítésének igényét is maga után hozza.
A Rendészeti Iroda fő feladata lesz többek között a lakosság komfort- és biztonságérzetének fenntartása a fokozott jelenlét biztosításával, tehát Ön is fog találkozni majd a Városban éppen szolgálatot teljesítő, járőröző egyenruhásokkal.
Külön figyelmet fordítanak majd, az amúgy rendeletben tiltott közterületi alkoholfogyasztás, a szemetelés és a szabálytalan parkolás visszaszorítására. Jobban odafigyelnek a kutyatartás szabályainak, az égetés és a hétvégi zajkeltés tilalmának betartatására. A rendészet dolga lesz a bel- és külterületi hulladék illegális elhelyezésének megakadályozása, szankcionálása. Az egyenruhás rendészek figyelnek majd a közterületekre, közparkokra, az épített és természeti környezet és az önkormányzati vagyon védelmére.
A Városházához közel álló szakértőktől kapott információink szerint az Önkormányzati Rendészetnek elsődleges feladata nem a büntetések alkalmazása, hanem inkább a problémák megoldása lesz. Tájékoztatni, figyelmeztetni fognak, és csak végső esetben vetik be a vonatkozó jogszabályok által megengedett szankciókat.
A korábban említett ismertető szerint ők fogják ellenőrizni útkezelői hozzájáruláshoz kötött tevékenység szabályszerűségét, feladatuk lesz az üzemképtelen gépjárművek közterületen való tárolásának megakadályozása, ebrendészeti-, állategészségügyi feladatok ellátása; a lakossági közérdekű bejelentések, kérések fogadása; a kiemelt önkormányzati rendezvényeken való közreműködés.
Az iroda lényegében február 1-étől el is kezd működni. A vezetőn kívül az első időkben lesz 1 irodavezető-helyettes, 1 ügyintéző, 2 közterület felügyelő és két munkatárs, akik a térfigyelő kamerák képét mutató monitorok előtt lesznek szolgálatban. Jelen tervek szerint ezt a létszámot ez év végével újabb 3 fővel, majd rá egy évre további 5 fővel fogják bővíteni. Mindezt figyelembe véve a végső létszám 15 fő lesz.
Első körben a rendészek munkáját három autó segíti majd. Ebből kettő már eddig is az önkormányzat rendelkezésére állt, és a harmadik is megérkezett. A Dacia Duster sikeres beszerzését a legutóbbi képviselő-testületi ülésen jelentette be a polgármester. Az autók megkülönböztető jelzést kapnak, és megjelenik majd rajtuk a DUNAHARASZTI ÖNKORMÁNYZATI RENDÉSZET felirat is.
A szükséges eszközök beszerzésére részletes költségvetés készül, amely a város ez évi büdzséjének részét képezi.
Fontos tudni, hogy a Közterület-felügyelők hivatalos személynek számítanak. Munkájukat az előírásoknak megfelelően, országosan egységes egyenruhában végzik. Ezen megtalálható egy egyedi azonosító számmal ellátott felügyelői jelvény is. Ha arra az önkormányzat rendeletben kitér, akkor egy, a település jelképét, címerét formázó karjelzést is kaphatnak.