Megépül a kerékpáros-gyalogos aluljáró a dunaharaszti piacnál

//Berényi Attila
bube_gyalogosatjaro_kivitelezo_dho_20250319

A vasúti zajvédő fal egy szakasza Dunaharasztin a piacnál. fotó: dho

Áprilisban módosítja a kormány a Budapest-Belgrád-projekt kivitelezői szerződését, amelyben más települési igények mellett ott van a Dunaharaszti piachoz tervezett kerékpáros-gyalogos aluljáró is.

A héten egyeztettek a szakértők, az érintett országgyűlési képviselők az Építési és Közlekedési Minisztériumban a tárcavezető részvételével a Budapest-Belgrád-projekt települési igényeiről. Ezek között szerepelt a Dunaharasztin a 156-os szelvénynél, a piacnál tervezett kerékpáros-gyalogos aluljáró is, derült ki abból a posztból, amely Pánczél Károly közösségi oldalán jelent meg.

Bár több kormányhatározatban szerepel az aluljáró megépítése, az eddig a kivitelezői szerződésbe nem került bele.

Karácsonyi kormányhatározat a dunaharaszti, gyalogos aluljáró építésről

Pánczél Károly, parlamenti képviselő szerkesztőségünk kérdésére elmondta, hogy most változik a helyzet, és áprilisban aláírják a módosítást. A munka előre láthatólag 14 hónapig tart majd, a vonatközlekedés megindulása után kezdenek neki, és az állami költségvetésből fedezik a beruházást.

A dunaharaszti projekttel együtt a délegyházi munkákról is megállapodás született. Ez lesz az elővárosi vonal végállomása. Itt meghosszabbítják a peronaluljárót, hogy az a vasút munkát oldaláról kényelmesen elérhető legyen, ivóvízkutat fúrnak, valamint kiépül egy nyomott szennyvízcsatorna is.

Információink szerint a Budapest-Belgrád vasútvonalon ez év őszin indul meg a közlekedés. Először a teherforgalom veszi birtokba az új sínpárt, majd az év végén, jövő év elején megindul a nemzetközi forgalom is. A tervek szerint Belgrád belvárosából Budapest belvárosába 3,5 órán át tart majd az út, amelyben benne van egy fél órás határátlépés is.

Az elővárosi közlekedés jelen állás szerint 2026 tavaszán startolt majd el.

(Pánczél Károly országgyűlési képviselő / facebook, dho)