Teljes körű italgyártó vállalatként a Coca-Cola az ország egyik legnagyobb élelmiszeripari vállalata: több mint 50 márka százféle termékét ötszáz kiszerelésben forgalmazza, ennek a 90 százalékát Magyarországon állítja elő. A világvállalat először 2012-ben írt alá stratégiai partnerségi megállapodást, amelyet nemrégiben megújítottak, derül ki a Világgazdaság oldalán megjelent interjúból.
A vállalat Dunaharasztiban található üzemébe nem oly rég robottechnológiát, logisztikai robotokat telepített, és egymilliárd forintot költött vállalatirányítási rendszer megújítására. A legújabb tervek szerint 2022-ben egy új, korszerű gyártósor telepítésével 4 milliárd forint értékű beruházást hoznak a városunkban található üzembe, mondta el a lapnak Békefi László.
Az ügyvezető hangsúlyozta, hogy egyre inkább keresik a fogyasztók az egészséges, kalóriamentes vagy csökkentett kalóriatartalmú italokat, így ezek növekvő súllyal szerepelnek a kínálatban. Megugrott a sport- és funkcionális italok iránti kereslet is. Az emberek egyre tudatosabbak, tevékenységeikhez a leginkább megfelelő italt választják, azaz már nem csak az íz számít, hanem a hozzáadott érték is.
A vállalat a
„Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség tagjaival együttműködve önként vállalta, hogy 2010 és 2020 között felére csökkenti a Magyarországon forgalmazott üdítőitalok cukor- és kalóriatartalmát.”
Az elmúlt tíz évben összesen 43 százalékkal mérséklődött a hazai üdítőitalok és gyümölcslevek átlagos cukor- és kalóriatartalma Magyarországon.
A környezetet terhelő PET- palackok kapcsán a cégvezető hangsúlyozta, hogy a vállalat évente egymilliárd forint környezetvédelmi termékdíj befizetésével járul hozzá a probléma átfogó megoldásához.
„Valamennyi italcsomagolás száz százalékban újrahasznosítható, és ötödével csökkent a PET-palackok előállításához szükséges műanyag mennyisége is. Zsugorodott az alumínium italdoboz súlya is.”
Jövőre pedig az egyébként is visszafogott alumínium felhasználás mellett előállított aludobozos multipack csomagolásban a zsugorfóliát a kartonpapír csomagolás váltja fel. De már csökkentették a raklapfólia mennyiséget is.
A cég a dán Paper Bottle Company (Paboco) startup vállalattal együtt egy papír palackos csomagolás kifejlesztésén dolgozik. Most az első tapasztalatok értékelése folyik.