Bosszantó jelenség, amikor az áramszolgáltatásban probléma adódik, még akkor is, ha ez csak pár pillanatig tart. Számtalan készülék indul ilyenkor újra, az internetszolgáltatás a kábeltévé is leáll, és idő kell mire minden kütyü újra magára talál. A járványhelyzetben otthon dolgozóknak kifejezetten kellemetlen lehet egy-egy ilyen eset. Dunaharasztin az elmúlt időszakban néhány alkalommal tapasztaltak ilyet olvasóink, erről itt írtunk korábban. Kérdéseinkkel megkerestük az ELMŰ sajtóosztályát.
Válaszuk szerint az ilyen szolgáltatási probléma decemberben egy, januárban két alkalommal volt. Ezek a néhány másodpercig tartó áramszünetek az egész város területét érintették. Ezen túlmenően, csak egyéni, egy-egy családi házat érintő helyi hibák fordultak elő. A társaság tapasztalata az, hogy minden ilyen jellegű hiba hétterében a legtöbbször a megengedettnél nagyobbra növő fák ágai állnak, áll az ELMŰ válaszában.
A jogszabályok szerint a fák megritkítása azon ingatlanok tulajdonosainak a feladata, amelyen a növényzet található. Amennyiben a tulajdonos ezt a munkát nem végzi el, akkor az áramszolgáltatónak kell végrehajtani a gallyazást.
A szolgáltató szerint amennyiben a rövid szolgáltatási szünetek kárt okoztak volna valakinek, akkor ezt a problémát a cég ügyfélszolgálatán jelezheti. Minden ilyen esetet a jogszabályoknak megfelelően kivizsgálnak.
Tavaly Halásztelek, Szigethalom, Szigetszentmiklós és Tököl területén volt ilyen probléma. Ez azonban nem érintette Dunaharasztit, és a mostani esetek sincsenek ezzel összefüggésben, mivel városunk áramellátása a fent felsorolt településektől független – áll az ELMŰ közleményében.