Prezentációjának anyagát az index vitafórumában osztották meg kommentelők. Az eredeti dokumentumot a VAMAV honlapján pedig itt éri el. Az anyag pontos kivitelezési határidőket nem tartalmaz, de néhány érdekes részlet kiderül belőle. E szerint a projekt végén egy új kétvágányú 159,4 kilométeres vasúti pálya áll majd rendelkezésre. A villamosított vonalat 160 km/h működési sebességűre tervezik.
Az előadáshoz készült prezentációs anyag szerint a Magyar Kormány a projekt teljes költségét 577.9 milliárd forintra becsülte 2019 decemberében, mérnökök bő egy évvel korábban ezt az összeget 693,5 milliárd forintban határozták meg.
A vonalon maximálisan 750 méter hosszú tehervonatok közlekedhetnek majd, 14 állomást, 7 megállóhelyet, 3 forgalmi kitérőt és egy kiágazást érintve. Összesen 91 szintbeli kereszteződés szerepel az anyagban, és 1 db külön szintű. Gyalogos peronaluljárót 11-et terveznek, és 50 km hosszban szerepel az elképzelésben zaj- és rezgésvédelem.
Az előadás anyaga szerint Dunaharaszti állomás/megállóhelyen 2 peron létesül, egyenként 200 méter hosszban, 540 méteres tetővel, és egy aluljáróval, valamint 2 lifttel.
A Pál László előadását kísérő anyag emlékeztet, hogy a már megszületett szerződések szerint a kínai fél, kölcsön formájában biztosítja a Fővállalkozói Szerződés értékének 85%-át. A hitelszerződés véglegesítése ezekben a napokban zajlik, és a vezérigazgató szerint ezt még február hónapban alá is írják. Amint az egyezség véglegesítése megvan a korábbi megállapodások is hatályba lépnek, és a CRE Konzorcium megkezdheti a projekt végrehajtását.
A dokumentum szerint a projekt sikeres végrehajtása érdekében megalkotják majd az úgynevezett BuBe törvényt, amely speciális hatósági eljárásokat tesz lehetővé, így lerövidíti majd a területrendezési és szabályozási tervek készítésének folyamatát és egyben a kisajátítások gyorsítását hivatott szolgálni.
A VAMAV Vasúti Berendezések Kft. 2020. január 23-án tartott Vevőtalálkozójának összes prezentációjának anyagát a társaság honlapján érheti el.