Az új menetrend a régi rendszer visszaállítását jelenti, és egyben azt, hogy nagyon sokaknak lesz kényelmetlen vasúttal a fővárosba jutni. Ugyanis plusz átszállások kellenek ahhoz, hogy a belvárosi célpontokhoz megérkezzenek. Ráadásul több vélemény szerint a KÖKI-ben található metró végállomáshoz irányítani az ingázó tömeget felelőtlenség, hiszen az M3-as felújítása még tart, így az ezen közlekedőknek további átszállásokkal és menetidő növekedéssel kell számolniuk.
A petíció kezdeményezői a déli peremkerületek (Soroksár, Pesterzsébet) és a Dél-Pest megyei települések (Dunaharaszti, Dunavarsány, Taksony, Kiskunlacháza, Délegyháza) lakosságát szólítják meg. Ugyanis az itt élőknek ez az egyik legfontosabb közösségi közlekedési lehetősége Budapest irányába. Álláspontjuk szerint más kötött pályás lehetőség (HÉV és villamos) nem képes alternatívát nyújtani.
Azt kérik a kormány, a főváros és a MÁV képviselőitől, hogy a későbbiekben is tartsák meg a most még ideiglenesen kialakított menetrend Keleti pályaudvarra, mint végállomásra vonatkozó lehetőségét is, de legalábbis maradjon meg az M3-as metróvonal teljes felújításának befejeztéig.
Ha aláírná a petíciót, akkor azt itt teheti meg.
A MÁV korábban azzal indokolta, hogy visszahelyezi a KÖKI-be a végállomást, hogy a Keleti már nem képes kiszolgálni ezeket a vonatokat. Eddig csak az adott lehetőséget a Keletibe irányításra, hogy a Hatvani vonalon felújítási munkálatokat végeztek, és az arról közlekedőket buszokkal szállították. Az így felszabadult helyeket használhatták a déli agglomerációból érkező szerelvények fogadására. Ám a munka lezárultával ismét visszaáll a régi rend.
A Dunaharasztin és környékén élők már régóta panaszkodnak a vonatközlekedésre, és a reggeli zsúfoltságra. Korábban a témában írt cikkünket itt találja.
A helyzeten – a petíción túl – valószínűleg sokat segítene, ha az érintett települések önkormányzatai végre összefogva lobbitevékenységbe kezdenének, hogy a MÁV-START felé képviseljék választóik érdekeit.
(dho)