Épül a Budapest-Belgrád vasútvonal kínai szállítmányozásának gazdasági háttere is

//Berényi Attila
cargo_bilk_freepik_ake1150sb_20191121

Képünk illusztráció, forrás: freepik / ake1150sb

Nem álltak meg a kínaiak a görögországi Pireusz kikötőjének megvásárlásával. Szerda estétől immár résztulajdonosként is a soroksári BILK árufuvarozási óriásterminálig érnek, áll a portfolio.hu cikkében.

A kínai állami COSCO SHIPPING vállalatcsoport tagja, az Ocean Rail Logistics (ORL) S.A. ugyanis valamivel több, mint 15 százalékos részesedést szerzett a Rail Cargo Group (RCG) tagvállalatában, a Rail Cargo Terminal – BILK zártkörű részvénytársaságban.

A COSCO 2008 óta üzemeltette a pireuszi konténerkikötőt, majd pár évvel később, 2016-ban 67 százalékos részesedést szerzett benne, derül ki a portfolio.hu összeállításából. Innen vasúton viszik tovább Európába a kínai árukat. Ez érinti Dunaharasztit is. Ezen az útvonalon fontos állomás a soroksári hatalmas logisztikai objektum, ahol már jó ideje partnerként vannak jelen. Mostantól viszont már tulajdonosként is érdekeltek a soroksári raktár fejlesztésében.

A kínaiak öröme érthető, hiszen az RCG-BILK-en keresztül 18 országot lefedő, nemzetközi hálózathoz jutnak hozzá, és ez ideális logisztikai megoldásokat biztosít számukra. A megcélzott BILK terminál Európa stratégiai kombináltfuvarozási fordítókorongja, Magyarország vezető kombinált fuvarozási terminálja. A terminál 22,3 hektáron terül el, hét, egyenként 750 méter hosszú és kettő méteres rakodóvágánnyal, továbbá 50 méteres havária vágánnyal rendelkezik, emlékeztet a lap.

Idén júliusban vált ismertté, hogy a Budapest-Belgrád vasútvonal szerbiai szakaszán már elkezdődött a felújítás, a tervek szerint 2022-re lesz kész. Magyarországon aláírták a szerződést a magyar szakasz teljes körű tervezésére és kivitelezésére a kínai-magyar konzorciummal. Ebben az Opus Global közvetett, 51 százalékos tulajdonában lévő, Mészáros Lőrinchez köthető RM International Zrt. fele részben vesz majd részt a munkálatokban. A beruházás összértéke 2,078 milliárd dollár – közel 590 milliárd forint -, a kivitelezési szerződés a magyar állam és a kínai Eximbank finanszírozási megállapodása alapján lép hatályba.

 

(via: portfolio.hu)