1. Lehetőleg olyan weboldalakat keressen fel vásárlási szándékunkkal, amelyeket ismer és ahonnan már rendelt korábban.
2. Minden online áruház és vásárolni kívánt termék esetén érdemes elolvasni mások korábbi tapasztalatait.
3. Ne a kapott linken keresztül vásároljon. Egy remek ajánlat reményében ne a hirdetésre kattintva, illetve az e-mailben kapott linken keresztül adja le rendelését. Mindig keresse meg az eredeti weboldalon a terméket és onnan rendelje meg.
4. Ha az ajánlat túl szép ahhoz, hogy igaz legyen, akkor az kockázatos. Ezekben az esetekben válassza az utánvétes lehetőséget, és akkor nem lesz veszélyben a pénze.
5. Érdemes több forrás felhasználásával alaposan informálódni a megrendelni kívánt termékekről.
6. Óvatosan az üdvözlőlapokkal! Előfordulhat, hogy az online karácsonyi e-üdvözlőlapok, vagy GIF formátumú animációk káros kódokat rejtenek magukban, ezért kerüljük az ilyen mellékletek megnyitását.
7. legyen résen, és ne dőljön be a hamis weblapoknak. A kiberbűnözők a valós webshopok arculati elemeinek felhasználásával képesek olyan megtévesztő weboldalakat kialakítani, amelyek szinte teljesen úgy néznek ki, mint az eredeti. Így lopnak pénzt, vagy adatokat.
+1 A netes vásárlásokra külön szabályok vonatkoznak. Abban az esetben is el lehet állni egy online vásárlástól, ha nem tetszik a termék – ezt már Böröcz Helga közjegyző mondta a köztévének. Ennek oka, hogy a webes vásárlás úgynevezett távollévők közötti szerződés, melynek szabályai eltérnek az áruházi vásárlástól. Mivel online boltban a vevőnek nincs lehetősége megvizsgálni a terméket, a jogszabály úgy rendelkezik, tizennégy napon belül el lehet állni a vásárlástól. Ha a vevőnek problémája van a vásárlással, esetleg nem kapta vissza a pénzét, az egyik leggyorsabb és leghatékonyabb megoldás az úgynevezett fizetési meghagyásos eljárás lehet, amely az Európai Unió bármely tagállamában székhellyel rendelkező céggel szemben érvényesíthető. Ehhez közjegyzőhöz kell fordulni.
(via: 24.hu)